marți, 2 decembrie 2014

Strategii didactice aplicate in predare-invatare a informaticii

Strategii didactice aplicate in predare-invatare a informaticii


    Strategia didactica- presupune integrarea logica  a mai multor metode, procedee, tehnicii si mijloace didactice care se utilizeaza pentru realizarea sarcinilor didactice. Din acete strategii depinde reusita activitatii didactice.
    Procedeul-este o secventa a metodei.
   Tehnica didactica presupune imbinarea mai multor procedee didactice.
   Metoda este un plan de actiune transpus intru-un ansamblu, de operatii mintale si practice prin care elevii dobindesc cunostinte, priceperii,capacitati si atitudini.

 Functile metodelor de instruire se divizeaza in doua categorii:

  • Functia generala;


  1. Functia cognitiva-care vizeaza organizarea si dirijarea cunosterii si a invatarii;
  2. Functia instrumentala(operationala)-care are functia de intermediar intre obiective si rezultate, intre elev si materia de studiat;
  3. Functia normativa-care arata cum sa se predea, cum sa se invete astfel incit sa se atinga performantele propuse;
  4. Functia motivationala-stimuleaza curiozitatea, creativitatea si unele aspecte  individualizate;
  5. Functia formativa-determina dezvoltarea proceselor psihice si motorii, cit si insusirea cunostintelor  si formarea deprinderilor.


  •  Functia specifica;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu